Видях огромното небе, и погледа прекрасен на лишените от всичко.” (П. Елюар) „На всяко създание му подхождат още няколко други живота.” (А. Рембо) „В цъфтежа е целта!” (Е. Дикинсън)

"ЧЕРНО на БЯЛО" - поетична антология, събрала най-доброто

"ЧЕРНО на БЯЛО" - корицата, фрагмент, худ. Пепа Маркова

Няколко години след зараждането на идеята и три години от замисъла на това издание, юбилейната ми антологична поетична книга "ЧЕРНО на БЯЛО" е факт. Тя идва на този свят точно 15 години след втората ми стихосбирка "Абсолютно: ЛЮБОВ" и 20 години след дебютната ми поетична книга "ПЪТУВАНЕ към АКАША".

На много хора трябва да благодаря за появата на това прекрасно издание и се страхувам да не пропусна някого. На първо място - приятелите, които ме окуражаваха. Сред тях ще откроя Мария Бегова, Стойна Елкина, Катя Зографова, Дарина Дечева (прочее, тя написа и най-хубавия текст за книгата ми, които ще имате удоволствие да прочетете в томчето като предговор) както и Пепа Маркова, разбира се (тя пък нарисува чудните, приказни илюстрации). След това семейството ми и близките ми - те винаги са до мен и ме подкрепят безрезервно. Благодаря и на външните ми рецензенти Георги Спасов и Тодор Каракашев – и двамата от Съюза на българските писатели, за топлото отношение към поезията ми. Книжката нямаше да е факт без съществуването на проекта "Панагюрище - духовност и творчество в едно" на Община Панагюрище, който подкрепя личното творчество на талантливите люде от Панагюрище. Благодаря изкючително много за спомоществователството и на Фондация "Асарел" – Панагюрище, сдружение с нестопанска цел, което извършва наистина активно и с отношение общополезна дейност. Признателен съм на професионалния екип на издателка къща "Фабер" – Велико Търново, както и на всички книжари и разпространители. Надявам се, че книгата ще открие точните си и страстни читатели. :)

В "ЧЕРНО на БЯЛО" са събрани моите най-добри поетични творби през годините, както и най-новите ми стихотворения, поетични миниатюри и поеми, някои от които с награди от поетични конкурси, отпечатвани в национални литературни издания и списания, звучали по БНР. Всъщност, това е истинска антология на поетичния ми път през годините и с "ЧЕРНО на БЯЛО" отелязвам 25 години от стъпването ми в света на писаното словото, донесъл ми вече няколко книги, няколко десетки документални филма и няколко хиляди публикации в периодичния печат.

Лебедовата ми песен в областта на лириката, биха казали някои. Или "краят", както казва Дарина Дечева. Веселина Велчева пък смята от своя страна, че това е "ново начало". Признателен съм за думите, които Катя Зографова произнесе веднъж в Панагюрище по повод мои стихотворения: „Тази памет за подробности, за атмосферата на малкото градче, описано тъй вкусно и детайлно в неговата поезия, дава "тяло" на словесните фигури. А след това и полетът над малките му светове, на които поетът принадлежи и не принадлежи, е още по-висок и красив! Новите стихове на Стоян Радулов са едновременно сакрални и сетивни! Те изричат абсолюта на словото, на поезията, на тъгата и на любовта, но патетиката не звучи измислено, защото го правят по топъл и интимен начин.“

Ще си позволя да цитирам няколко изречения и от текста на Дарина Дечева – самата тя твърде талантлив поет, затова ценя думите ѝ по специален начин: „Тази книга е голяма. Защото те води към теб самия. Защото е път... Зарядът, който носи поезията на Стоян, е на (у)зряла меланхолия. Сочна и оставяща усещането за достатъчност. А писмата му – импресии директно препращат към онези тънки граници в разума, отвъд които оставаш сам. И буден... Тази книга е тъжна и нежна... И категорична. Като край. Но и някак свети нейната тъга. Започнал си да четеш страниците един, а ги завършваш друг... Това е книга на щастието. Щастието по Стоян... И това е така ясно – като „черно на бяло“.

Книгата бе представена на 23 септември 2020 г. в двора на възрожденската Джуджева къща в Панагюрище.

С мен тогава бяха още рецензентът ми Дарина Дечева и музикантите Нонка Маслева и Михаил Караиванов, с техните красиви акустични изпълнения с глас и китара. 

Репортаж и снимки от събитието вижте и четете тук.

Стихове от книгата слушайте тук. / Онлайн поръчки - от тук.




Самостоятелна изложба "ИЛЮСТРАЦИИ" на художника Пепа Маркова бе показана още по времето на представянето на книгата "ЧЕРНО на БЯЛО"...  

Пепа е възпитаник на художественото училище в Казанлък и на Факултета по изобразително изкуство на ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“. Освен живописец, рисувач и график със самобитен стил, тя е талантлив приложник и интериорен дизайнер; работи с коприна, стъкло, дърво, метал и камъни. Изработва бутикови бижута-уникати, рисува върху стъкло и съдове, изработва миниатюрни картички, прави мартеници. Изобщо – златни са сръчните ѝ ръце. Понастоящем живее и работи в София, където заедно с нея сме провокиращ се приятелски и творчески тандем. 🙂 А това са само някои от работите на Пепа, които ще бъдат показани в двора на Джуджевата къща в Панагюрище на 23 септември от 18:30 ч.

Книгата вече е достъпна чрез системата на "Български книжици" –  София – онлайн и в книжарницата им на ул. "Аксаков", под колонадата на градинката "Кристал", както и във всички книжарници и магазини за книги в Панагюрище. 

За екземпляр с автограф се свържете с мен чрез профила ми във Фейсбук и ще получите копие или копия по куриер с наложен платеж. 

За всички актуални книги на пазара от мен, вижте тук: Книги с автограф. :)

Помнете: има и по-добро занимание от писането на стихове - четенето на такива. 

Благодаря ви за вниманието и приятно четене! :)

А това е едно от включените стихотворения, в прекрасното изпълнение на актьора Златко Павлов. Красивата музика е на маестро Филип Маджаров. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар